måndag 9 juni 2008

Pressy

Vet inte riktigt hur jag ska reagera over denna present...

Pa mitt nya kontor, sa ar det bara ett stort fonster mellan mig och kontoret brevid och han som sitter dar ar alltid valdigt intresserad av vad jag gor for nagot. Han staller sig ofta i fonstet bakom ryggen pa mig och bara tittar. Han vill ofta kora mig hem fran jobbet (han bor inte i samma omrade) och fragar alltid var jag har varit pa lunch och vem jag at lunch med. Om jag inte aker med honom hem, sa fragar han alltid dagen efter hur jag tagit mig hem fran kontoret. Ja, ni forstar hur han haller pa.

Denna veckan ar all personal pa training i tre dagar, och han hade sin training igar morse. Nar han kommer tillbaka efter lunchen gar han snabbt och staller sig i fonstret bakom mig bara for att smaprata. Men denna dagen var speciell han hade namligen kopt en present till mig fran Japan, och eftersom det var lite bristande engelska kunskaper trodde jag att det var nagon sorts mat. Jag tittat valdigt forundrat pa denna present eftesom det bara ar en box med massa kinesiska tecken. Jag fragar honom vad det ar for nagot, men han bara ler sitt stora leende till mig...hm... Jag vander pa paketen och ser till min forvaning instruktioner pa hur man satter pa en kondom. Med valdigt intima bilder!

Hur ska man reagera pa det?

Ni ska bara veta att Kambodja ar ett land, dar man inte far visa karlek eller omhet oppet. Man har inte sex har, varken prostitution eller homosexualitet finns har. Allt blundar ma for och ingeting intimt pratar man om, sa ja, jag blev ratt chockad nar jag far en pesentbox med kondomer fran Japan.....

1 kommentar:

Unknown sa...

ohh.. haha - lite väl PÅ, kan tyckas?! Hade reagerat minst sagt kraftigt om det hänt i Sverige också!