tisdag 15 april 2008

Just nu befinner jag mig i Ho Chi Minh City, Vietnams huvudstad. Allt blev som vanligt inte riktigt som man tankt sig...

Alla khmerer reser till sina "homelands" nar det blir khmer new year, sa hela resan borja med att vi satt fast i en trafikstockning i 7h sa hela resan tog dubbelt sa lang tid fran vad det skulle tagit. Rummet ar okej, for priset vi betalar. Vi bor mitt inne i city i backpacker distriktet, men verkar som om det ar har man ska vara, for alla tempel, museum och allt annat sadant kannt ligger nara omkring. Har haft en kulturell dag och vatt ute med bat pa mekong-deltat. Turen borjade daligt, men blev battre mot slutet. Vi testade skitackligt banan-vin, urk! Men det var riktigt kul att se nar de gjorde cocos godis, var nastan som att gora polkagrisar. Mums!

Johan akte tillbaka hem imorse, for att han ska borja jobba. Jag och Patricia har tre dagar kvar innan vi ska dra oss hemat. Sa synd att hon blivit sjukt! Sa idag ar det lite seg dag, men hon kanner sig battre sa vi ska ut pa lite shoppingtur :)

Imorgon blir det nog Dam sen park, amusement- and waterpark. Great!

3 kommentarer:

Unknown sa...

är du själv i Vietnam??! HUR VÅGAR DU??

Anonym sa...

Låter härligt med Vietnam, jag har skickat in arbetsprovet tilll högskolan och alla grejor!Iiiii, NERVÖST! lovar att ett mail kommer inom de närmsta dagarna! PUSS snoffe

Anonym sa...

Underbart sandra! det behöver du, jag vill också ut på äventyr! saknar dig, pusspuss / Linn