torsdag 10 april 2008

Weird

Det ar vad allt ar just nu!
Min sista dag pa jobbet idag, ar Khmer New year imorgon sa vi har lekt och haft disco och ritat. Alla har varit sa glada, men sen kommer ogonblicket da jag maste beratta for alla att jag ska sluta och inte kommer att komma tillbaka till dem efter lovet. Barnen fattade inte riktigt vad som stod pa, men hela personalen kom i chock. Kanns ju bra att man kommer vara saknad, men alla blev sa ledsna och undrade varfor jag skulle sluta. Nar de sedan forklarade for barnen (pa khmer), sa fattade de fortfarande inte men vissa blev ledsna. Sedan skulle alla pussas och kramas och sa: "Teacher teacher I love you very much". Har tagit gruppfoto pa alla klasserna jag har. Ska lagga upp dem sa snabbt jag kan.

Ikvall ska vi pa vart forsta khmer brollop (Khmer-kinesiskt) med Wes, Savin, Dennis och nagra spanjorskor. Det jag har fatt hora fran Savin ar att alla khmer-tjejer klar sig som om de ska pa en stor gala, ALLA tjejer gar till frisoren,pedikoren och manikoren hela dagen for att kunna ga pa brollop. Nar man sedan val ar pa brollopet ska man bara gora sig beredd pa en sak.....Att alla super varandra under bordet, de vill helst fylla "vitingarna" forst. Ohno! Detta ska bli ytterst intressant.

Vietnam imorgon. Yeah! (kan jag behova)

Inga kommentarer: